Home » Gale de film, Oscar 2012

Trailerele filmelor nominalizate la Oscar 2012

2 February 2012 scris de Niciun comentariu

Dupa anuntul surprinzatoarelor nominalizari Oscar 2012 din acest an, multi telespectatori infocati ai Galei anuale din Cetatea Filmului vroiau sa stie, mai intai, cum de-am avut un an atat de (evident) sarac in filme si, la punctul doi, de ce 9 si nu 10. Ma refer la nominalizatii la categoria Cel mai bun lung-metraj, adica cel mai ravnit dintre laurii Oscarului, iar aici raspunsul e cat se poate de simplu.

Anul trecut au fost intr-adevar 10 nominalizati, o schimbare de reguli majora, avand in vedere ca numarul era dublu fata de anii anteriori – si, da, chiar si asa au fost voci care s-au ridicat impotriva incluziunii cu tot dinadinsul. Oscarurile se transformau dintr-o afacere elitista intr-una populara, iar criticii aveau dreptate sa strambe din nas. Ca sa redreseze situatia, noua regula dupa care se aleg in 2012 pretendentii la Best Picture spune ca vor intra pe lista intre 5 si 10 filme – nu un numar fix, oricate, atata timp cat acestea sa fi fost in topul preferintelor exprimate de cel putin 5% dintre votanti.

Altfel spus, daca 5% dintre cei peste 6000 de membrii ai juriului ar fi bifat The Girl with the Dragon Tattoo al lui Fincher pe locul intai al buletinului de vot, filmul ar fi intrat in cursa. Un joc al numerelor care, zic gurile rele, dezavantajeaza filmele universal placute, fata de filmele adorate de o minoritate de fani hardcore. Poate, deci, mult mai multi votanti l-au avut pe Fincher pe lista lor decat cei care l-au avut pe Hugo – dar acestia din urma au plasat primul film 3D al lui Scorsese in fruntea tuturor celorlalte optiuni, in timp ce (ipotetic) mai numerosii cvasi-fani ai lui Fincher i-au “tatuat” ultima productie cu o nota mediocra si o pozitie pe podium asijderea.

La acest sistem preferential, deci la acest skandenberg al like versus love, se reduce totul. De aceea, pe 26 februarie ne vom uita noi – in speta, eu – la Gala Oscarurilor din Kodak Theater doar din obisnuinta, ca un abonat al hipodromului care urmareste cursa chiar si fara sa aiba un cal in joc. Sigur, nu contest ca si anul asta veti paria pe un film sau altul, oficial sau ca-ntre prieteni, si poate ca aveati un favorit dinainte si l-ati regasit in lista nominalizatilor. Sau, poate ca v-ati conformat dupa aflarea celor 9 norocosi, ati renuntat la calutul care v-a fost intors din drum si ati ales ex post facto dintre optiunile ramase. Pentru categoria indecisilor insa, aceia dintre voi care inca sunteti in dubii si intrebati in stanga si-n dreapta “Eu cu cine votez?!” iata trailer-ele celor 9 filme de la linia de start:

War Horse – Prietenie, razboi, arta

The Artist – Un film mut face galagie

Moneyball – Un film despre baseball-ul ca viata

The Descendants – Puls de indie care trage sa moara

The Tree of Life – Despre viata, univers si tot restul

Midnight in Paris – Woody Allen, romantism, Paris!

The Help – Cand femeile dau clasa…

Hugo – Scorsese pentru copii

Extremely Loud and Incredibly Close

 

Dupa cum a observat presa de peste Atlantic, cei 9 nominalizati la Oscar nu reflecta parerea maselor, prada lor de la box-office insumand mult mai putin ca a omologilor din 2011 si 2010, anii de existenta a regulii celor 10. Deci, Oscarul e din nou mai pretentios ca o nunta regala – intrebarea e, voi in ce tabara va regasiti vizavi de noul sistem, like sau ba?

Spune-ne parerea ta! Poti arunca cu rosii sau ne poti aproba, ramanem oricum prieteni. Si speram ca si tu sa ramai alaturi de noi.

Add your comment below, or trackback from your own site. You can also subscribe to these comments via RSS.

Sa stii ca apreciem atunci cand esti dragut si nu ne spui cuvinte urate nici daca le meritam. La fel si ceilalti cititori ai nostri.

You can use these tags:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This is a Gravatar-enabled weblog. To get your own globally-recognized-avatar, please register at Gravatar.

*