Home » Filme

Love in The Time of Cholera – There is no greater glory than to die for love

26 February 2010 scris de 3 comentarii

CoolRank: 7/10loveinthetimeofcholera8

atmosfera & entertainment: 7/10

regie: 7/10

actori: 8/10

scenariu: 7/10

montaj: 6.5/10

Nota IMDb: 6.2/10

Aflata intr-o stare de admiratie vesnica pentru Gabriel García Márquez, ecranizarea uneia din cele mai de succes carti ale sale mi-a starnit interesul si am asteptat cu nerabdare sa vad Love in the Time of Cholera. Ca sa nu mai vorbesc ca abea asteptam sa ma bucur de un film cu Javier Bardem, unul din cei mai talentati si mai surprinzatori actori.

loveinthetimeofcholera3Stiam ca e greu sa captezi savoarea unei carti de mare succes, intr-un film care sa se ridice macar la inaltimea ei. Ca romantica incurabila mi-as fi dorit ca Love in the Time of Cholera sa fie unul dintre acele rare cazuri. Nu a fost sa fie… Intentia a fost frumoasa, dragostea nu este o iluzie si poate fi implinita la orice varsta, dar filmul e lungit si plictisitor. Pana la urma Love in the Time of Cholera este o incercare nereusita de a reda imaginea unei fascinante si imposibile povesti de dragoste, mai ales ca ingredientele principale holera si dragostea sunt mai mult absente.

How long would you wait for love?

Love in the Time of Cholera este o fascinanta poveste romantica, care se petrece de-a lungul a peste 50 de loveinthetimeofcholera13ani in Cartagena, un oras magic si plin de senzualitate. Javier Bardem joaca rolul lui Florentino, poet si functionar telegrafist, care isi descopera iubirea vietii cand o intalneste pe Giovanna Mezzogiorno. Dupa o serie de scrisori pline de pasiune, eroul reuseste sa-i cucereasca inima, dar destinul si tatal acesteia le vor fi potrivnici.

Anii trec si iubita eroului devine sotia sofisticatului aristocrat Benjamin Bratt, care a adus in Cartagena ordinea si medicina, reusind sa stavileasca valurile de holera care asediau orasul in acea perioada. Elloveinthetimeofcholera16 o duce pe Fermina la Paris pentru mai multi ani, iar cand se reintorc impreuna in Cartagena, ea a uitat complet de prima sa iubire. “Florentino Ariza is not a human. He is a shadow.

Putem crede ca profunzimea sentimentelor eroului au speriat-o pe eroina si de aceea a preferat lejeritatea si iubirea calduta a celuilalt, care-i oferea un camin si un statut social. “The important thing in marriage is not happiness but stability.” Insa Javier Bardem nu a uitat-o. Devenit acum un bogat proprietar de vase, eroul are mai multe legaturi, dar inima lui ii apartine mereu aceleiasi femei.

After 51 years, nine months and four days

Si dupa 622 de relatii “…my heart was at last fulfilled. And I discovered, to my joy, that it is life and not death that has no limits.”

loveinthetimeofcholera4Prima parte a filmului este neinspirata si dezamagitoare, mai ales pentru cei care nu au citit cartea. Practic se rateaza sansa de a cuceri spectatorul. Filmul pare o simpla poveste de dragoste ieftina si cam nemotivata pentru intinderea temporala care va urma. Personajele se contureaza ca superficiale si previzibile, doi indragostiti ca oricare altii, fara nici un conflict interior, plus cliseul cu tatal ostil.

In mod paradoxal, prima aparitie a lui Javier Bardem da o lovitura sub centura filmului: diferenta fizionomica dintre Unax Ugalde si Bardem e socanta si se suprapune peste pastrarea aproape neschimbata a fizionomiei Giovannei Mezzogiorno la toate varstele.

Cu toate acestea din acest moment filmul incepe sa te fure. Incet si pe nesimtite. loveinthetimeofcholeraReperele pe care se cladeste aceasta seductie subtila constau in atitudinile tandru-detasate, fata de majoritatea personajelor, in frunte cu cei doi eroi.Desi nu-si iubeste sotul, eroina invata sa-l accepte si sa-l respecte. In ciuda infidelitatii, Benjamin Bratt ramane un tata de familie bun si un stalp de seama al comunitatii, in primul rand prin lupta contra holerei.

Si aici e unul din minusurile importante ale filmului. Boala este ilustrata mai mult prin absenta in film: se vorbeste despre ea, se vad carute cu cadavre si vapoare contaminate, dar viata personajelor principale pare sa se desfasoare tot timpul sub un clopot de sticla protector.

In paralel personajul lui Bardemloveinthetimeofcholera5 are o evolutie paradoxala, prezentata cu ironie si umor. Desi, in sufletul lui, ii pastreaza iubitei o fidelitate de nestramutat, eroul devine un cuceritor insatiabil, initial dintr-o incercare de a-si vindeca inima franta, pentru ca treptat sa devina dependent de aventurile mai usoare sau mai implicate.

Ce nu au inteles regizorul si echipa este ca holera este de fapt un pretext si o metafora pentru o poveste de dragoste care invinge timpul. Personajele create de Mike Newell sunt insa departe de ideea de dragoste: pentru erou, dragostea pare o obsesie ce trebuie satisfacuta, un tel de atins, iar pentru eroina, intoarcerea in timp, nu este perceputa ca dovada de iubire vesnica si neimplinita, ci ca o fuga de singuratate si o ultima consolare.

Despre actori si regie ce se poate spune?

Love in the Time of Cholera nu este cea mai proasta ecranizare, filmul are si cateva loveinthetimeofcholera11lucruri bune. In primul rand datorita regizorului Mike Newell, care folosindu-si experienta a reusit sa creeze tensiuni subtile si relatii convingatoare intre personaje, in ciuda jumatatii de secol pe care se intinde povestea.

Expresivitatea literara unica a lui Marquez e greu de transpus pe ecran si in acest caz ii putem gasi unele scuze regizorului, mai ales in cazul acestui roman cu o desfasurare destul de statica. Singurul lucru care ar fi putut salva ecranizarea, ar fi fost o distributie inspirata. Si aici putem protesta in toate directiile…

Cu o singura exceptie, Javier Bardem, care practic salveaza, din momentul in care apare, 2/3 din film. Se pare ca e singurul care a inteles ca in filmloveinthetimeofcholera12 este vorba despre dragoste, credinta si multa emotie. Ceea ce practic nu ma surprinde, avand in vedere talentul cu care Bardem face un regal din orice rol. Trecand peste licenta de varsta cam fortata din primele sale secvente, Bardem construieste cu multa gingasie o compozitie sensibila si profunda, intregind pe tot parcursul filmului profilul unui personaj romantic, vulnerabil, dar si puternic. Si din ce in ce mai interesant pe masura ce inainteaza in varsta.

In afara de ideea neinspirata de a pune actorii sa vorbeasca in engleza, cea mai neinspirata a fost aceea de a distribui in rolul principal pe Giovanna Mezzogiorno. Singurul lucru care vine in sprijinul ei este frumusetea si gingasia proprie, in rest jocul ei liniar este punctat de suspine fara rloveinthetimeofcholera15ost si nu demonstreaza ca pricepe prea mult sentimentele pe care ar trebui sa le aiba eroina. Modul in care ii incarunteste parul este mai sugestiv decat decat jocul ei.

Benjamin Bratt, in rolul doctorului cu care se casatoreste eroina, este o aparitie frumusica si cam atat, asa cum ii cere si rolul in film. John Leguizamo, in rolul tatalui este o aparitie notabila dar exagerat de teatrala. Din sfera aparitiilor feminine secundare, excelent alese, se remarca aparitia picanta a Catalina Sandino Moreno, care ii fura eroinei toate scenele in care apar impreuna. Foarte placut, ca in toate filmele in care l-am vazut anterior, este si Hector Elizondo.

In sprijinul lui Bardem la salvarea filmului mai sunt imaginea si costumele de epocaDe asemenea un alt mare plus pentru film sunt machiajul si coloana sonora superba, completata de cateva cantece inspirate ale Shakirei.

Ce spun criticii despre Love in The Time Of Cholera?

Ambitia studiourilor Stone Village Pictures a fost sa realizeze uloveinthetimeofcholera7na dintre cele mai frumoase povesti de dragoste ale tuturor timpurilor, inspirata de nemuritoarea capodopera a scriitorului laureat al Premiului Nobel, Gabriel García Márquez, Love in the time of cholera. Din pacate parerea criticilor a fost ca Love in the Time of Cholera, in regia lui Mike Newell, este o combinatie putin spectaculoasa intre o drama si un film romantic, o melodrama cu accente telenovelistice. Filmul a pierdut pe parcursul transpunerii pe ecran toata magia povestii.

Roger Ebert de la Chicago Sun-Times remarca imposibilitatea de a ecraniza romanele lui Gabriel Garcia Marquez si de a transpune in limbaj cinematografic trairile emotionale ale personajelor, aflate intrloveinthetimeofcholera10e erotic si absurd, intre magie si tragedie. Extragerea simpla a povestii, dincolo de incarcatura emotionala inseamna sa culegi doar praful. Ramanand fidel in planul actiunii, Love in the time of cholera a trebuit sa renunte la toata bogatia pasajelor care, in formatul scris, ii confereau substanta. O alta observatie a criticului este in directie machiajului exagerat al actorilor, o solutie mai putin stresanta ar fi fost inlocuirea lor cu niste actori corespunzatori, ca in cazul filmului The Notebook.

Claudia Puig de la USA Today, este de parere ca ecranizarii romanului lui García Márquez, Love in time of the cholera, ii lipseste starea de gratie si substanta lirica de calitate. In mare parte de vina este neimplicarea regizorala si alegerea neinspirata a distributiei. Bardem duce singur tot filmul, jocul searbad al actritei Giovanna Mezzogiorno lasand sentimentele eroului fara motivare si substanta.

Verdictul KoolHunt.ro

Filmul merita vazut fie si numai pentru disponibilitatea actoriceasca si empatia lui Javier Bardem cu varstele tot mai avansate ale personajului. Daca nu va tenteaza, ramane macar provocarea unei lecturi fascinante, Love in the time of cholera a lui Gabriel García Márquez.

3 comentarii »

  • bogdan i.d. said:

    Ce sa mai………..filmul asta…..povestea asta….a fost (nu am cuvinte) Vreo 3 zile am fost uimit…nu am mai vb cu nimeni :)))

  • victor said:

    Un film ce a masacrat o carte!

    Luat singular, poate este ceva.

    Coloana sonora foarte buna, dar la machiaje cel putin pare un film de mana a 3-a. Productia cred ca l-a tras mult in jos.

    Daca nu exista cartea, nu exista autorul, cred ca nu ar fi primit atata atentie.

    La fel precum cartea mesajul trece si este intradevar sensibil ;)

  • Prince of Persia: The Sands of Time – film decent de weekend | KoolHunt.ro - Review-uri de filme, cafenele, ceainarii si restaurante din Bucuresti said:

    […] avand in vedere faptul ca Newell a regizat in trecut Harry Potter and the Goblet of Fire si Love in the Time of Cholera, excelent realizate […]

Spune-ne parerea ta! Poti arunca cu rosii sau ne poti aproba, ramanem oricum prieteni. Si speram ca si tu sa ramai alaturi de noi.

Add your comment below, or trackback from your own site. You can also subscribe to these comments via RSS.

Sa stii ca apreciem atunci cand esti dragut si nu ne spui cuvinte urate nici daca le meritam. La fel si ceilalti cititori ai nostri.

You can use these tags:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This is a Gravatar-enabled weblog. To get your own globally-recognized-avatar, please register at Gravatar.

*