Home » Filme, Stiri cinema

Hop pe DVD: interviu cu regizorul Tim Hill

1 December 2011 scris de Niciun comentariu

Tocmai ce am vorbit la emisiunea Casa de Bilete de pe Livelog.tv despre animatiile lansate de curand in cinematografe, special pentru sezonul sarbatorilor de iarna – dar e bine de stiut ca, daca nu aveti chef de o deplasare pana la cinema, puteti vedea acasa si alte animatii, la fel de antrenante pentru cei mici. Daca Arthur Christmas ne aduce pe ecrane o viziune neconventionala despre odraslele lui Mos Craciun si armata lui de elfi, Odeon lanseaza pe 7 decembrie DVD-ul Hop, un film despre fiul rebel al Iepurasului de Paste, si armata lui de pui!

Stim ca saptamana viitoare vine Mos Nicolae, dar tot din categoria aducatorilor de dulciuri face parte si Iepurasul, asa ca putem presupune ca cele doua personaje sunt prieteni la catarama, nu? Asadar, niciunul nu se va supara daca va instalati copilul in fata televizorului, incarcati Hop in player si ciuguliti impreuna dintr-un Mos de ciocolata proaspat cules din cizmulite :) Iata mai jos un interviu cu regizorul lui Hop, Tim Hill, asta in caz ca recenzia scrisa de Lucian pe vremea cand filmul abia mijea in cinematografe nu v-a convins:

Reporter: De ce ai ales Pastele ca subiect al acestui film? De ce Iepurasul de Paste?

Tim Hill: Initial, cand cei de la Illumination mi-au propus proiectul asta, zicand ca planuiesc un film despre un Iepuras de Paste care nu mai vrea sa se implice in afacerea familiei – povestea mi s-a parut realmente comica. M-am gandit ca are un public tinta foarte larg si ca va starni multe rasete.

Si mi-a placut elementul magic. Cum e vorba de Iepurasul de Paste, ai mai multa libertate creativa decat ai avea cu un animal obisnuit! Toate lucrurile astea laolalta m-au convins ca proiectul are ceva special, care sa intereseze o gama variata de spectatori.

Reporter: Te-ai distrat creand de la zero lumea Iepurasului de Plus, o lume care n-a mai fost imaginata pana acum? Cu totii stim despre Mos Craciun, despre Laponia si elfi. Dar iata ca in filmul asta avem de-a face cu o fabrica pe Insula Pastelui, condusa de iepurasi si pui de gaina…

Tim Hill: Da, ne-a dat ocazia sa ne cream propriul mit, cum s-ar zice. Daca Mosul are Polul Nord, unde locuieste Iepurasul de Paste? Ei bine, unde altundeva decat pe Insula Pastelui? Am creat o lume in care se pregateste Pastele, se fac dulciuri, dar si planuri de extindere a operatiunii – o afacere ca oricare alta.

Reporter: E inspirata de Willy Wonka intr-o oarecare masura?

Tim Hill: Nu chiar. Nu am gandit-o din punctul asta de vedere, desi probabil ca nu e o paralela nejustificata, de vreme ce vorbim de o fabrica de dulciuri. Insa, in fond, nu e vorba despre un personaj care intra in lumea dulciurilor, ci despre lumea dulciurilor care se insinueaza in lumea reala.

Reporter: Cum l-ai ales pe Russell Brand ca voce pentru E.B.?

Tim Hill: Illumination facuse inainte Despicable Me, asadar producatorii mai lucrasera cu Russell si de altfel chiar m-au intrebat “Hey, cum ti se pare Russell Brand in rolul Iepurasului de Paste?” la care eu am raspuns “Pai, e o idee geniala!” Asa ca n-a fost o cautare de mare anvergura. S-a dovedit a fi un tip grozav, asa ca sunt multumit de cum s-au rezolvat lucrurile.

Reporter: Ce-ti place la vocea si la gestica lui aparte – oare are legatura cu felul de-a fi al lui Russell, putin ciudat si insolit?

Tim Hill: Da, cu siguranta. Pentru mine asta a fost elementul de baza. Are idei, improvizeaza la greu, ia replicile scrise si le modeleaza in asa fel incat sa se potriveasca personajului – apoi ti le livreaza inapoi!

Ce mi-a placut la personaj [E.B.] este ca, desi naiv, inocenta ii e dublata de un grad de intelepciune – e fluent si logic in exprimare, dar totodata este un copilas. Nu-ncape indoiala ca e inteligent, cand vorbeste da dovada de o inteligenta aproape precoce, iar Russell e de-asemenea destept si elocvent.

Reporter: Russell poate fi greu de tinut in frau, dar e un dulce.

Tim Hill: Da, exact. Iepurasul de Paste e un nazdravan si prezinta un adevarat risc pentru traiul lui Fred. Asa ca, atunci cand vorbesti cu Russell, mereu iti spui “E perfect pe felie”, pentru ca tipul e amuzant, plin de energie si nu prea isi cenzureaza gandurile. Ca regizor vrei asa ceva, mai ales cand e vorba de vocea unui personaj – vrei ca actorul sa vina cu tot arsenalul din dotare pentru ca apoi tu sa iei deciziile.

Reporter: Deci erai in studio, dandu-i indicatii regizorale?

Tim Hill: Da, eram amandoi intr-un studio de inregistrare.

Reporter: Ce greutati ai intampinat la imbinarea imaginilor realizate pe computer cu actiunea live? Tehnologia a avansat imens din vremea lui Roger Rabbit pana azi, arata incredibil.

Tim Hill: Da, ai dreptate, clar a avansat.

Reporter: Blana lui E.B. arata minunat. Totusi, cat de greu este sa construiesti asa ceva?

Tim Hill: Cred ca implica pur si simplu asamblarea tuturor elementelor. Ai un personaj creat de tine, care e inchipuit, magic, asadar atunci cand filmezi, personajul nu e de fata si, de fapt si de drept, nici nu prea stii cum arata! E un iepuras, asa ca am folosit un iepuras de plus pe platou, cu care Jimmy Marsden sa poata interactiona. De-aici incolo abia intra in joc conturarea personajului pe computer si apoi performanta actoriceasca. In cele din urma, personajul trebuie integrat in film.

Cum aceste trei elemente se intampla simultan, provocarea, in ceea ce-i priveste pe animatori, este ca ai un animal care trebuie sa arate realist. Deci, trebuie sa ai blana si toate caracteristicile unui iepuras autentic, dar, pe de alta parte, e un personaj antropomorf, “un iepuras uman”. Ceea ce nu e deloc usor de realizat. Din fericire, noi il aveam pe Chris Bailey, animatorul-sef, in tabara noastra. Odata creat design-ul, iepurasul devine un model pe computer care se comporta aproape ca o papusa – tragi de sforile care trebuie ca sa se intample exact ceea ce vrei. Iar ca totul sa para real e nevoie de interpretare artistica.

Reporter: Si trebuie sa aiba si greutate. Primele  personajele generate pe computer n-aveau, cred eu, greutate cand erau integrate in live action si ca atare nu lasau impresia densitatii.

Tim Hill: Buna observatia. Mergand, E.B. trebuie sa arate ca si cum ar fi influentat de gravitatie, la fel ca distributia reala, cea in carne si oase, pentru ca, spre deosebire de un film animat cap-coada, al nostru transmite ca tipul asta chiar exista in realitate. Cum anume realizam trucul? Prin umbre – cand E.B. se plimba printr-o camera, trebuie sa fim constienti de pozitia luminilor din acel prim cadru filmat, gol, si sa le ajustam in consecinta.

Reporter: Scena in care Kaley Cuoco il imbratiseaza pe E.B. este fenomenala, pentru ca ea crede ca e o simpla jucarie, dar in timpul asta fata lui e animata – te-a preocupat modul in care vei putea realiza asa o scena?

Tim Hill: Mai facusem ceva similar, dar partea dificila are de-a face cu “redoscope”-ul, adica tehnica prin care trebuie eliminat obiectul din bratele ei si introdus un iepuras in locul lui, dupa care imi revine mie sarcina de-a face ca punctul de contact cu mainile ei sa nu tradeze nimic. Totul trebuie sa se imbine perfect. Asa ca i-am dat fetei un puf negru cu doi ochisori pe el. Greutatea era aproximativ cea necesara si avea acea suplete care sa-i permita ei sa-l framante in asa fel incat sa para ca-si scufunda mana in blanita. Asta au inlocuit – iepurasul-puf.

Reporter: Oricum, n-ar fi contat gradul de profesionalism demonstrat pe partea tehnica daca povestea n-ar fi fost una amuzanta si induiosatoare. Cum te ocupi de latura asta?

Tim Hill: O atac inainte de chestiile tehnice. In poveste, in tema si in crearea relatiilor dintre personaje sta mare parte din farmec. In esenta, este povestea unei prietenii, in care doua personaje cu scopuri diferite fac casa buna impreuna – unul dintre ele este imprevizibil, iar celalalt cauta sa inteleaga ceva ce i s-a tot sugerat, pe ocolite, de-a lungul vietii – acel ceva care ii va insufla dorinta de a deveni un cetatean folositor al cetatii.

Reporter: Cum va fi primit acest film in societatile care nu sarbatoresc Pastele? Exista un mesaj universal?

Tim Hill: In mod surprinzator, filmul in sine nu e despre Paste. Sarbatoarea serveste povestii pe post de rama. Pe de-o parte, din perspectiva lui Fred, dilema lui e ca, oricati oameni ar incerca sa multumeasca, atata timp cat nu face ceea ce vrea din tot sufletul sa faca, nu va avea o viata reusita. Cred ca noi toti ne facem griji vizavi de cum suntem perceputi de familiile noastre, cu totii ne intrebam “Oare fac ce trebuie? Oare am cu ce sa ma mandresc?” – dar toate astea nu inseamna nimic decat daca inseamna ceva anume in forul tau interior, asta e revelatia la care ajunge Fred finalmente, gratie intalnirii cu E.B.

In ceea ce-l priveste pe E.B., el are mai multe de rezolvat, dar problema lui principala este ca tatal sau nu-i da atentie, ceea ce conteaza imens pentru ca el chiar nu vrea sa-i calce pe urme. La un moment dat, E.B. zice “Nu sunt perfect”, iar tatal ii raspunde “Stiu asta, dar vei fi, in cele din urma”. Daca stai sa te gandesti, prin replica asta tatal spune de fapt ca vrea ca fiul sau sa fie perfect. Ceea ce atarna greu pe umerii lui E.B.

Spune-ne parerea ta! Poti arunca cu rosii sau ne poti aproba, ramanem oricum prieteni. Si speram ca si tu sa ramai alaturi de noi.

Add your comment below, or trackback from your own site. You can also subscribe to these comments via RSS.

Sa stii ca apreciem atunci cand esti dragut si nu ne spui cuvinte urate nici daca le meritam. La fel si ceilalti cititori ai nostri.

You can use these tags:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This is a Gravatar-enabled weblog. To get your own globally-recognized-avatar, please register at Gravatar.

*