Home » Dezvoltare personala

Creative Fitness Studio – nebunie pe linie si pe diagonala in a treia saptamana

5 June 2012 scris de Niciun comentariu

A treia saptamana de neurobics la Creative Fitness Studio a fost, dupa cum ma asteptam, mai intensa decat primele doua. Din fericire terenul intelectual era deja pregatit, asa ca nu am facut febra musculara. Dar am simtit fibra… pardon, neuronul… definindu-se mai bine. Iata cu ce ne-au asteptat cei de la Fundatia Friends For Friends in a treia saptamana.

Pasul nebunului si miscarile cvasi-browniene in spatiu

Antrenamentele de marti ne-au scos de pe axa liniara si ne-au pus sa ne miscam in spatiu. Nu chiar Brownian, ci dupa o anume busola menita sa ne indrume catre orizonturi negandite pana atunci. S-ar putea sa fie destul de multi printre noi care, atunci cand aud cuvantul “nebun” sa se gandeasca si la piesa de sah. Ei bine, chiar de la piesa de sah am invatat ca uneori e bine sa mergem in directia opusa ca sa ajungem mai repede si mai sigur la o anume destinatie.

Mai pe larg, am inlocuit punctele cardinale cu patru notiuni: Lume (Nord), Sine (Sud), Scop (Est) si Placere (Vest). Pe fiecare directie intermediara am asezat alte notiuni si concepte care ne guverneaza actiunile si alegerile : momentele/ evenimentele de cotitura (N-E), disciplina (S-E), excesul (S-V) si progresul (N-V). Pornind de la aceasta geografie, am inceput sa ne jucam cu niste concepte si sa observam, empiric, ce se intampla cand vrei sa cresti o idee si sa ii dai aripi sa zboare singura, cucerind cat mai multi simpatizanti. Adica de exemplu, daca avem un produs menit sa aduca placere unui utilizator care il foloseste in solitudinea lui (adica pe axa S-V), se pare ca deschiderea lui catre lume va fi mai de success daca vom creiona in tusa groasa trasaturile de pe directia diagonal opusa, aratand in ce fel este el un produs care va schimba experienta pentru toti utilizatorii (pe directia N-E), cum s-a intamplat atunci cand a fost lansat i-pad-ul. Exemplele din viata reala au fost numeroase, iar invitatia pe care v-o adresez este chiar aceasta: poftiti la explorat! Desenati-va harta si incepeti sa asezati pe ea ideile care va anima, faceti-le sa danseze si sa zboare in diagonala, ca nebunele!

Un alt exercitiu care ne-a stimulat intens neuronii a fost si numitul “Un nebun arunca o piatra in apa si mai multi sanatosi se chinuie sa o gaseasca”. Revelatia adusa de el a fost ca de cele mai multe ori ne chinuim inutil sa ne bazam discursurile si strategiile pe zeci de idei. Cel mai simplu si mai clar este sa alegem (in mod arbitrar) maxim patru coordonate pe care sa ne fundamentam planul. Si cred ca asa va fi si mai simplu de inteles pentru publicul tinta.

Ce grupe musculare am mai lucrat in saptamana 3?

Joia din saptamana a treia ne-a facut onoarea unei vizite din partea dlui Mugur Ciumageanu, psiholog si “antrenor” in terapie comportamentala ( daca e sa ne luam dupa diversele informatii din eter). Cu dansul am dat tarcoale unui termen inedit si aparent intraductibil (pana acum): Mindfulness. Adica ne-am antrenat grupele musculare mici si ne-am straduit sa atingem acea stare de gratie in care ne putem curata mintea de orice ganduri. O stare de gratie greu accesibila profanilor si “ganditorilor” de zi cu zi: suntem multi cei care ne mandrim ca ne “gandim” la macar cinci lucruri in acelasi timp. Si ne mai si miram cand ne paraseste inspiratia. Desi greu de pipait si de fixat, termenul de “Mindfulness” pare a aduce, macar de departe, cu treapta Ri din filosofia Shu-Ha-Ri propovaduita de artele martiale. Adica acea faza in care dupa ce am trecut si de efortul fizic si am si inceput sa intelegem de ce facem ceea ce facem si de ce maestrul ne cere asa sau altminteri, ne scufundam pur si simplu in noi insine si suntem intr-un singur loc, intr-un anumit moment si facem un anumit lucru . Si atat. In mod surprinzator si poate socant, demni practicanti ai acestei filosofii se pare ca sunt acei oameni ai satului care dupa ani si ani de practica, au ajuns la starea de gratie in care, in timp ce se apleaca asupra muncii campului sau gradinii, sunt atat de scufundati in ceea ce fac incat nici macar nu mai au nevoie sa isi gandeasca sau constientizeze fiecare miscare.

Ei sunt acolo si fac acel lucru cu seninatatea unui om care stie si poate sa fie intr-un singur loc intr-un singur moment, fara sa se mai gandeasca la altceva. Secretul ar putea fi, daca ne intoarcem la invatamintele trase din antrenamentul de joi, sa exersam. Sa ne provocam, sa lucram, sa nu renuntam, sa reluam si sa insistam. Si apoi de la capat. Chapeau domnului Ciumageanu!

Ce urmeaza saptamana viitoare la Creative Fitness Studio? 

Daca impresiile de mai sus sunt doar o sinteza personala a celor petrecute in 29 si 31 mai, cele ce urmeaza sa se intampla in 5 si 7 iunie le puteti inca experimenta pe propria piele. Frumusetea este, asa cum v-am mai povestit poate, ca va puteti inscrie oricand. In ultima saptamana de nebunie ne vom ocupa cu implementarea ideilor si cu ridicarea de greutati (marti 5 iunie). Joi, 7 iunie, ne vom intalni la Creative Fitness Studio cu Vera Ion, care ne va povesti, printre altele desigur, despre atelierul “Scrie despre tine”. Ne vedem acolo!

Credit foto: Creative Fitness Studio

Spune-ne parerea ta! Poti arunca cu rosii sau ne poti aproba, ramanem oricum prieteni. Si speram ca si tu sa ramai alaturi de noi.

Add your comment below, or trackback from your own site. You can also subscribe to these comments via RSS.

Sa stii ca apreciem atunci cand esti dragut si nu ne spui cuvinte urate nici daca le meritam. La fel si ceilalti cititori ai nostri.

You can use these tags:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This is a Gravatar-enabled weblog. To get your own globally-recognized-avatar, please register at Gravatar.

*